Postupci konzerviranja-restauriranja umjetnina od tekstila vrlo često zahtijevaju dodavanje novih tkanina koje služe za podlaganje dijelova izvornih predmeta. Također se koriste za izradu različitih nosača za izlaganje umjetnina (poput lutki, ploča i sl.). U većini je slučajeva nove tkanine potrebno doraditi, odnosno obojiti pigmentima kako bi se dobila odgovarajuća nijansa. U procesu bojenja koriste se čisti i postojani pigmenti te različiti dodaci koji pospješuju postupak.
Zahvaljujući novoj donaciji Lady Jadranke Beresford-Peirse i zaklade International Trust for Croatian Monuments te dodatnim sredstvima Hrvatskoga restauratorskog zavoda nabavljene su boje renomirane tvrtke Huntsman. Budući da one na hrvatskom tržištu nisu dostupne, manja je količina boja podijeljena navedenim institucijama, kao i Odjelu za umjetnost i restauraciju Sveučilišta u Dubrovniku.
Fotoalbum
S obzirom na sastav tkanine, pri bojenju se koriste različite vrste pigmenata. Tekstilni materijal od celuloznih vlakana ili miješan s PES vlaknima boji se Solophenyl pigmentima, a materijal od proteinskih ili PA vlakana Lanaset pigmentima. Cilj radionice bio je prikazati zahtjevan i dugotrajan postupak bojenja na uzorcima lanene i svilene tkanine. Kako bi rezultat postupka bio uspješan, potrebno je pažljivo slijediti propisane upute počevši od pripreme nove tkanine, određivanja kombinacije pigmenata koja će dati željenu nijansu, izračunavanja točnog omjera otopine pigmenata s obzirom na količinu tkanine, do samog procesa bojenja i ispiranja. Drugog je dana radionice predstavljen postupak bojenja lanene tkanine miješanjem triju pigmenata iz grupe Solophenyl s ciljem postizanja obojenja sličnog boji podstave pluvijala iz hvarske katedrale iz 15. stoljeća.
Uz unaprjeđenje jedne od metoda radova na umjetninama od tekstila, održavanjem ove radionice nastavljena je plodna suradnja Hrvatskog restauratorskog zavoda sa srodnim institucijama.